Levering og Retur

Levering:

Vi leverer med Helthjem eller Posten og normal leveringstid er 2-5 arbeidsdager etter bestilling. Under enkelte intensive perioder kan det oppstå avvik. Vi gir ikke noe refusjon på fraktkostnad om pakken blir forsinket!

Dersom du ikke henter varene eller nekter å motta dem, vil varene bli returnert til oss for din regning. Du vil i slike tilfeller bli tilbudt å få ordren tilsendt på nytt til kr 70,-. Dersom du ikke betaler ny frakt eller ikke ønsker sendingen på nytt vil du bli belastet et gebyr på kr 200,- fra det innbetalte beløp i tillegg til returfrakt på kr 70,-. 

Med Helthjem eller Posten kan pakken bli levert i din postkasse. Om det ikke finnes plass vil Helthjem levere denne på din dørmatte eller på nærmeste utleveringssted. Du kan følge leveringen din via en link som Helthjem/Posten vil sende til deg via sms når bestillingen din er på vei. Velger du hjemleveranse og du ikke er hjemme når pakken leveres, er du ansvarlig for pakken fra og med når den leveres på din dør.

Helthjem: Skulle mottaker av pakken ikke ha dekning for hjemlevering, eller budet av andre årsaker ikke kan levere pakken hjem, vil de levere pakken til nærmeste utleveringssted.   

Posten: Du mottar din pakke direkte i postkassen eller hos et utleveringsted i nærheten av der du bor. 

Du, som kunde står ansvarlig for å oppgi korrekt leveringsadresse – og betaling av frakt for begge veier. Dersom produktet kommer i retur på grunn av at kunde har oppført feil adresse vil kunden ikke få refusjon for frakten, men kun for selve bestillingen.

*Vær oppmerksom på at dette er estimerte ankomsttider. Vi garanterer ikke levering til rett tid. Vi er ikke ansvarlige for en feil adresse levert av kunden. Det er kundens ansvar å sørge for at den oppgitte adressen er nøyaktig og trygg for levering. Når varen har forlatt lageret vårt, har vi ikke noe ansvar for tapte, stjålne eller feilplasserte gjenstander. 

Retur:

Du har 14 dagers ubetinget angrerett fra mottatt vare. Dersom du sender etter 14 dager, vil bestillingen din bli returnert og annullert. Ved retur bruker kunden Helthjem eller Posten. 

Om varen ikke passer eller ønsker å bytte til en annen vare enn den du har bestilt sender du oss varen tilbake. Deretter bestiller du annen vare. Vi sender ikke noe returseddel for retur. Kunden må selv skrive ut angrerettskjema å legge det ved i pakken for å kunne benytte seg av angreretten.

Kunden er selv ansvarlig for returtransport kostnader og returen, det vil si om kunden har returnert pakken med sporing eller uten sporing og pakken blir rotet bort, er det kunden selv som står ansvarlig for å evt. følge opp og spore pakken selv. Vi dekker ikke retur pakker som forsvinner i Posten eller Helthjem, du som kjøper må ta direkte kontakt med sendingstjenesten du har valgt.

Betingelser for godkjennelse av bytte/retur
Hovedregelen er at alle returer må være salgbare som om de var nye, ubrukte produkter. Dette innebærer som et minimum at alle produkter som skal returneres må:

  • Ha original og uskadet original emballasje
  • Ha alle merkelapper/klistremerker/Hang tags hengende på (ikke klippet av). Dersom originalemballasjen eller merkelapper/klistremerker/Hang tags er ødelagt vil varen anses som brukt. 
  • Åpnede/produkter som er tatt ut av emballasjen eller brukte hygiene produkter som Hold-in undertøy/Shapewears og underdøy kan IKKE returneres av hygieniske årsaker
  • 14 dagers åpent kjøp

Ved retur vil alle produkter bli vurdert individuelt. Alle produkter som returneres må være i samme tilstand som når du mottok dem, kan ikke være brukt, vasket eller endret på noen som helst måte. Dersom vi mottar et produkt som er i uegnet tilstand, blir tilbakebetalingen annullert og artikkelen returnert til deg.

Refundering:
Tilbakebetalingen vil være gjennomført noen dager etter varen har blitt registrert inne på vårt lager. Vanligvis tar dette 1-2 uker og i noen tilfeller kan det ta opp mot 3 uker ved stor pågang eller ferieperioder.

Hva koster frakten? 
Vi bruker Helthjem og Posten til levering og frakten koster 89kr. Det vil bli automatisk beregnet når du lagrer din ordre. Vi tilbyr gratis frakt på ordre over 1000 kr. Ved gratis frakt velger vi Posten. 

Hvordan sporer jeg min pakke? 
Du får en sendingsbekreftelse innen 1-2 dager etter din bestilling. Dette innebærer at din vare har blitt sendt fra oss og du vil motta en sporingskode der du kan spore bestillingen din. 

Koster det noe å returnere/bytte?
Ja, sjekk priser på Posten.